Branding-bureau Studio Roe uit de startblokken

Riene Reynders en Aurélie Bemelmans stampen na jaren ervaring bij een aantal spraakmakende merken en agencies branding-bureau ‘Studio Roe’ uit de grond. 

Studio Roe is een two-women show, geleid door Riene en Aurélie. Riene is freelance grafisch ontwerper en Art Director, en verdiende haar sporen bij agencies als WeWantMore en als head of design bij Boondoggle. De afgelopen jaren was ze vooral actief onder haar eigen onderneming Vinstermik
Aurélie op haar beurt heeft de nodige ervaring als brand manager op zak: ze zette merken zoals Mobile Vikings en VTM GO stevig op de kaart. Hun paden kruisten voor het eerst bij Mobile Vikings. “We werkten daar samen aan de rebranding.” vertelt Aurélie. “Dat was een heel aangename en succesvolle samenwerking: we vonden heel snel de perfecte balans tussen de nieuwe waarden van het merk en de vertaling ervan naar communicatie en -vooral- de nieuwe visuele identiteit van het merk. En ja, we vonden er ook mekaar dus. Nu, enkele jaren later, en met allebei nog meer bagage in de rugzak, voelen we dat de tijd rijp is om niet alleen ons eigen verhaal maar ook dat van andere merken te schrijven.”

Aurélie en Riene delen de liefde voor sterke merken. Merken die niet alleen visueel sterk staan, maar waar ook dat visuele in lijn ligt met het verhaal dat ze vertellen, en de waardes erachter. Het werk van een branding-bureau stopt voor deze Hasselaren niet bij een brandbook en een handjevol guidelines. Om een merkidentiteit werkbaar te maken in de praktijk, gaan ze een stap verder. Bedrijven krijgen ook een set aan tools, templates en guidelines aangeleverd waarmee ze zelf aan de slag kunnen en de consistentie kunnen garanderen: een ‘Brandbox’ op maat.  

“Daarmee pikken we in op wat je momenteel ziet bij marketeers”, legt Aurélie uit. “Er bestaan vandaag zoveel tools waarmee je, zonder al te veel kennis, zelf kan gaan designen. Op zich juichen we dat toe, maar om te voorkomen dat je merkidentiteit vertroebelt, moet je daarom naast een brandbook ook de nodige handvaten krijgen binnen je tools. En die extra, cruciale laag praktische invulling, daarvoor kom je naar Studio Roe.” 

Waar het dan stopt voor Studio Roe? Pas als de nieuwe merkidentiteit volledig geïmplementeerd is en op een eenvoudige manier en consistent verder kan worden uitgedragen door de interne werknemers. Zij kennen hun merk tenslotte het best. “En vanaf dan kijken wij trots toe vanaf de zijlijn”, voegt Riene nog toe.

Wil je graag meer weten over Studio Roe, dan vind je alles op www.studioroe.be

Contact 

Aurélie Bemelmans
0499 20 15 76
aurelie@studioroe.be

Riene Reynders
0495 52 63 77
Riene@studioroe.be

Persfoto’s